Jak powstają wózki?
Na skróty:
- produkcja czołowego wózka widłowego to złożony proces rozpoczynający się od laserowego cięcia stalowych płyt i ich tłoczenia
- gotowe części są ze sobą zgrzewane i spawane, następnie trafiają do szczegółowej kontroli jakości oraz do lakierni
- kolejnym krokiem jest montaż układu chłodniczego, przewodów olejowych, siłownika pochyłu masztu i innych komponentów
- w następnej kolejności do ramy mocowana jest oś napędowa z silnikiem i pompa hydrauliczna
Odpowiedzi udziela:
Grzegorz Kurkowski,
Specjalista ds. Produktu STILL Polska
Odpowiedź eksperta:
Produkcja czołowego wózka widłowego to złożony proces angażujący najbardziej zaawansowane na rynku maszyny. Wszystko zaczyna się od precyzyjnego laserowego cięcia stalowych płyt i ich tłoczenia w prasach, by uzyskały docelowe kształty. Gotowe części są ze sobą zgrzewane i spawane w pełni zautomatyzowanym procesie. Po przejściu szczegółowej kontroli jakości tak przygotowana rama trafia do lakierni, gdzie malowana jest na srebrno. Po połączeniu nad tylną osią wózka z pomarańczową przeciwwagą tworzy charakterystyczne dla marki STILL zestawienie kolorystyczne. Na tym etapie montowane są: układ chłodniczy, przewody olejowe, siłownik pochyły masztu i inne komponenty. W następnej kolejności do ramy mocowana jest oś napędowa z silnikiem i pompa hydrauliczna. Na ramę – już z układem napędowym, podstawowymi systemami, przeciwwagą i osiami – od góry nakładana jest wyprodukowana w innej części zakładu kabina. Po zakończeniu montażu przy pomocy elektronicznego testera diagnostycznego sprawdzana jest poprawność działania wszystkich systemów. Po upewnieniu się, że działają jak należy, do siłownika montowany jest maszt, a do niego – karetka wideł. Na osie zakładane są opony. Odtąd wózek jest w stanie samodzielnie się przemieszczać, rusza więc na stanowisko kontrolne, gdzie pracownicy zakładu upewniają się, że każdy z jego systemów działa bez zarzutu. Dopiero gdy wszystko pomyślnie przejdzie proces weryfikacji, pojazd uznawany jest za pełnoprawny wózek STILL, co znajduje symboliczne potwierdzenie w umieszczeniu na nim logo firmy i wszystkich oznaczeń.