Nowe rozwiązania do wysokiego składowania

Wbrew pozorom zmieszczenie dużej liczby palet na stosunkowo niewielkiej powierzchni nie wcale musi być trudne. Wystarczą odpowiednio dobrane wielokondygnacyjne regały oraz wózki z rozwiązaniami stworzonymi z myślą o ich obsłudze.

 

Magazyny wysokiego składowania to bardzo obiekty logistyczne pozwalające maksymalizować gęstość składowania poprzez zastosowanie wąskich alejek oraz regałów do kilkunastu metrów wzwyż. By sprawnie pracować na dużych wysokościach i niewybaczających błędów korytarzach, potrzeba jednak odpowiedniego sprzętu i systemów bezpieczeństwa.

Przeciw drganiom na wysokości

ALS

Im wyższy regał, tym mocniejsze i dłużej trwające drgania masztu. By minimalizować ilość marnowanego na nie czasu, stosuje się System Aktywnej Stabilizacji Masztu (ALS, od ang. Active Load Stabilisation). Wchodzący w jego skład czujnik drgań informuje o nich komputer pokładowy, a ten natychmiast wysyła do siłownika polecenie wyrównania drgań i odgięcia masztu. Wysyłając impuls przeciwstawny do sił oddziałujących na maszt tłumi wibrację w kilka sekund, redukując nawet o 80% czas potrzebny na ich całkowitą redukcję. W system ALS wyposażone są w standardzie wózki systemowe STILL MX-X oraz reach trucki STILL FM-X.

Sprawnie wbrew nierównej posadzce

AFC

Siła drgań nie zależy jedynie od wysokości, ale także od prędkości jazdy i stanu posadzki. Jeżdżąc szybko po nierównościach można nie tylko nabawić się nudności, ale także spowodować wypadek. Dlatego też wprowadza się ograniczenia prędkości w zależności od obsługiwanej kondygnacji, a nawet szlifuje beton. Z maksymalną dopuszczalną prędkością można bezpiecznie jeździć także dzięki Systemowi Aktywnej Kompensacji Podłoża (AFC, z ang. Active Floor Compensation). Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych. Ich położenie jest natychmiast wyrównywane w odpowiedzi na różniące się odczyty. Dzięki szybkim procesorom wykorzystanym w systemie, reaguje on bez najmniejszych opóźnień nawet przy względnie dużych prędkościach jazdy. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt – w efekcie – utrzymany w idealnym pionie. Pozwala to do minimum ograniczyć jego drgania, umożliwiając tym samym sprawniejsze wykonywanie zadań przeładunkowych. W system AFC wyposażone są wózki systemowe STILL, jak na przykład MX-X.

Dla nawigacji w wąskich alejkach

Z kolejną typową dla magazynów wysokiego składowania trudnością – niewielkim zapasem miejsca na manewry w wąskich alejkach – przedsiębiorstwa i operatorzy radzą sobie dzięki zastosowaniu w nich półautomatycznego systemu sterowania wózkiem poprzez zatopioną w posadzce cewkę indukcyjną. Jej podstawową funkcją jest zapewnienie, że pojazd będzie przemieszczał się w bezpiecznej odległości od regałów po obu stronach. System ten można jednak bardzo łatwo rozbudować o umieszczone wzdłuż niej transpondery RFID pozwalające zaprogramować w konkretnych miejscach pożądane, sprzyjające bezpieczeństwu i wydajności zachowania. Dostępne w standardzie jako wyposażenie wózków systemowych STILL MX-X oprogramowanie OptiSafe pozwala wywołać w kontakcie z transponderem jedną z 15 reakcji, zaś korzystający z tej samej infrastruktury system OptiSpeed automatycznie dostosowuje prędkość do ładunku i w łączności z WMS pozwala na w pełni automatyczną nawigację do przeznaczonego ładunkowi miejsca paletowego.

This site is protected by FriendlyCaptcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

Polecane artykuły

W jakich obszarach warto wdrożyć wózki AGV?

Można spodziewać się, że wraz ze wzrostem kosztów pracy oraz spodziewanym zwiększeniem dostępności rozwiązań automatyzacyjnych w najbliższych latach, powszechność pojazdów AGV będzie rosnąć.