Inteligentne ładowanie akumulatorów odpowiedzią na wysokie koszty energii
Ceny prądu nie spadają i nie zapowiada się, by miały zacząć to robić. Warto w tej sytuacji zainteresować się rozwiązaniami zarządzania procesem ładowania baterii. Mogą one pomóc zmniejszyć koszty energii i zoptymalizować pracę flot transportu wewnętrznego.
Na skróty:
-
Podwyżki cen energii elektrycznej wydłużają czas zwrotu z inwestycji w elektryczne wózki widłowe
-
Nowoczesne rozwiązania technologicznie – baterie trakcyjne Li-Ion, system zarządzania ładowaniem akumulatorów STILL Smart Energy Unit i odnawialne źródła energii – pozwalają ograniczyć wpływ cen na koszty eksploatacji flot transportu wewnętrznego
-
Mądre i świadome korzystanie z innowacyjnych rozwiązań pozwala czerpać korzyści z elastyczności i wydajności elektrycznych wózków widłowych w technologii litowo-jonowej bez konieczności ponoszenia pełnych kosztów drożejącej energii.
W ujęciu rok do roku dynamika wzrostów wyniosła niemal 90 proc. W przeciągu 12 miesięcy zamiast 468 zł za megawat trzeba było zapłacić już 890 zł. Elementem cen jest wprowadzona w 2021 roku opłata mocowa, której wysokość uzależniona jest od wielkości pobieranej mocy oraz równomierności zużywania energii w godzinach szczytu poboru mocy oraz poza nimi. Im pobór prądu poza szczytem wyższy niż w trakcie jego trwania, tym wyższa zniżka przysługuje odbiorcom.
Sytuacja skłania do korzystania z własnych źródeł energii odnawialnej oraz wdrażania rozwiązań pozwalających minimalizować zużycie prądu w określonych godzinach i w efekcie mądrzej nim gospodarować. W przypadku firm, dla których transport wewnętrzny stanowi istotny element działalności, odpowiedzią na te uwarunkowania są inteligentne systemy zarządzania ładowaniem baterii trakcyjnych.
Lepsze bilansowanie elektrycznych wózków widłowych dzięki technologii
Ładowanie baterii trakcyjnych może być tańsze
Smart Energy Unit (SEU), w dosłownym tłumaczeniu Inteligentna Jednostka Energetyczna, a bardziej opisowo: interfejs i system inteligentnego zarządzania procesem ładowania baterii trakcyjnych wózków widłowych to odpowiedź firmy STILL na obecne uwarunkowania rynkowe. Technologia pozwala zintegrować ze sobą nawet 50 ładowarek baterii. Monitoruje i kontroluje, kiedy i jak szybko ładowane są z ich użyciem pojazdy elektryczne, pozwalając
na planowanie uzupełniania akumulatorów. Sprzyja organizacji procesu w taki sposób, by nie przekraczać ustalonych limitów i minimalizować ilość mocy zużywanej w godzinach szczytu, zachowując przy tym wysoką dostępność i wydajność pojazdów elektrycznych. Baterie trakcyjne wózków widłowych w technologii Li-Ion są wyjątkowo podatne na tego typu optymalizację.
Przewaga konkurencyjna akumulatorów litowo-jonowych
Podsumowanie
Elektryczne wózki widłowe z bateriami litowo-jonowymi, odnawialne źródła energii oraz inteligentny system zarządzania energią STILL Smart Energy Unit to rozwiązania pozwalające korzystać z przewag nowoczesnych sposobów zasilania pojazdów transportu wewnętrznego. Ich wspólne zastosowanie pozwala zachować wysoką dostępność wózków i dużą wydajność przeładunkową bez konieczności ponoszenia w pełnym zakresie kosztów związanych ze wzrostami cen energii elektrycznej.