Co na CeMAT?
Ponad 210 tys. osób wzięło udział w targach CeMAT 2018. Zwiedzający mieli okazję bliżej zapoznać się z praktycznym podejściem do tematów takich jak: sztuczna inteligencja, uczenie się maszyn, platformy IT, wykorzystanie robotów i systemów autonomicznych oraz rola człowieka w gospodarce jutra.
210 000 gości (z czego jedna trzecia z zagranicy), 5 800 wystawców i niezliczone produkty z pogranicza logistyki, przemysłu i IT – tak w liczbach wygląda CeMAT, największe w Europie wydarzenie poświęcone innowacjom w transporcie i – za sprawą połączenia z Hannover Messe - na produkcji, w 2018 roku odbywające się pod hasłami „Logistyka 4.0 spotyka Przemysł 4.0” oraz „Zintegrowany przemysł: łączyć i współpracować”.
Do najważniejszych trendów wyróżnionych przez organizatorów należały:
- postępująca integracja systemów pick-by-voice i ERP,
- automatyka w lean management,
- globalne platformy wynajmu specjalistycznych urządzeń,
- wzrost energooszczędności i wydajności pojazdów intralogistycznych – zarówno elektrycznych jak spalinowych,
- automatyzacja procesu pakowania celem skrócenia czasu obsługi zamówień w e-commerce,
- różnicowanie i modułowa konstrukcja wózków, by sprawniej wykonywały zadania transportowe w konkretnych przedsiębiorstwach,
- wzrost znaczenia wizerunku firmy w branży TSL,
- systemy zautomatyzowanego wyboru tras przejazdu.
W narrację „4.0” wpisał się także STILL: – Choć zgodnie z tradycją w pawilonie STILL na CeMAT pokazywaliśmy oczywiście namacalne produkty i rozwiązania, głównym czynnikiem innowacji są dziś dla nas niedostrzegalne na pierwszy rzut oka systemy zwiększające bezpieczeństwo, ergonomię i wydajność pracy – mówi Thomas A. Fischer, CSO STILL. – Klienci, którzy korzystają z wózków wyposażonych w tego rodzaju systemy odnotowują wzrosty wydajności i produktywności. Podczas targów staraliśmy się skutecznie zakomunikować te korzyści także tym, którzy nie mieli okazji doświadczyć funkcjonowania tych rozwiązań w praktyce – opowiada. Na stoisku STILL można było zapoznać się z wybranymi spośród oferowanych systemów. Zaprezentowano między innymi: kierownicę ze zintegrowanym wyświetlaczem parametrów jazdy i kontrolerem przemieszczeń hydraulicznych STILL Easy Drive, monitor pracy wózka STILL Easy Control, system aktywnej kompensacji nierówności podłoża AFC oraz dynamiczne układy kontroli masy ładunku nowej generacji pozwalające na automatyczne wdrożenie procedur bezpieczeństwa w razie przekroczenia dopuszczalnych obciążeń. Ważnym z punktu widzenia momentem CeMAT było także odebranie nagrody dla najlepszego wózka widłowego z przeciwwagą przyznanej przez jury IFOY nowemu, elektryzującemu RX20.