Ruszyła produkcja ogniw paliwowych STILL

Z linii zjechały pierwsze wytworzone w Hamburgu ogniwa paliwowe STILL. Tym samym firma stała się pierwszym w Europie dostawcą wózków widłowych oferującym pojazdy z systemem Fuel Cell własnej produkcji.

Wspólnie z hamburską senator ds. gospodarki i innowacji oraz szefem departamentu ds. polityki w Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu 10 listopada 2023 przedstawiciel STILL uroczyście uruchomił zakład wytwarzania 24-woltowych ogniw paliwowych firmy. Ruszyła tym samym seryjna, kompleksowa produkcja wysokowydajnych systemów Fuel Cell dla wózków widłowych. Firma STILL stała się w efekcie jedynym obecnie dostawcą w branży intralogistycznej będącym w stanie dostarczać pojazdy transportu wewnętrznego zasilane z użyciem ogniw

paliwowych 24 V własnej produkcji. – Jako pionier branży intralogistycznej poczuwamy się do odważnego i konsekwentnego dążenia do transformacji energetycznej. Ekspansja ekologicznej technologii wodorowej jako bezemisyjnego i oszczędnego systemu napędowego odgrywa w tym decydującą rolę – wyjaśnia dr Florian Heydenreich, Executive Vice President Sales & Service STILL EMEA. – Zapewnienie naszym klientom prostego dostępu do systemów ogniw paliwowych to duży krok naprzód na tej ważnej ścieżce – dodaje.


Całościowe systemy zasilania wodorem od jednego dostawcy

Aby udostępnić klientom wózki widłowe napędzane wodorem i zapewnić im kompleksowe doradztwo w zakresie technologii ogniw paliwowych, STILL współpracuje z eksperckimi ośrodkami. Strategicznym partnerem firmy w tym zakresie jest Hydrogentle, hamburskie przedsiębiorstwo inżynierskie specjalizuje się w planowaniu, projektowaniu i wdrażaniu ekologicznych projektów wodorowych. W efekcie chcące skorzystać z tej technologii podmioty mogą za pośrednictwem STILL otrzymać jej kompleksową obsługę: od wysokiej jakości wózków widłowych z systemami ogniw paliwowych po doradztwo, planowanie, serwis i całą infrastrukturę wodorową.

Prof. dr Klaus Bonhoff, szef departamentu ds. polityki w Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu (BMDV), przekonał się o prostym i nieskomplikowanym tankowaniu pojazdów z systemem ogniw paliwowych podczas otwarcia linii produkcyjnej systemu ogniw paliwowych STILL.

Dzięki strategicznej współpracy z Hydrogentle firma STILL jest w stanie kompleksowo obsługiwać wszystkie potrzeby klientów związane z korzystaniem z technologii ogniw paliwowych.

Plany poszerzenia oferty wodorowych rozwiązań intralogistycznych

Z myślą o zainteresowanych zasilaniem pojazdów transportu wewnętrznego z Fuel Cell klientach ze stosunkowo niewielkimi flotami instralogistycznymi, STILL GmbH zapowiedziało wprowadzenie do oferty mobilnych stacji tankowania wodoru. Rozwiązanie pozwala bez konieczności inwestycji w infrastrukturę przekonać się, czy technologia ogniw paliwowych sprawdza się w realnych scenariuszach operacyjnych. Równolegle firma kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad systemami Fuel Cell 48 V oraz przygotowuje się do zwiększenie w najbliższych latach mocy produkcyjnych hamburskiego zakładu.

Prof. dr Klaus Bonhoff, szef departamentu ds. polityki w BMDV, senator ds. gospodarczych dr Melanie Leonhard i dr Florian Heydenreich, Executive Vice President Sales & Service STILL EMEA (od lewej do prawej), wspólnie nacisnęli przycisk startu pierwszej linii produkcyjnej systemów ogniw paliwowych w fabryce STILL w Hamburgu.

Dr Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg, podkreśliła ogromne znaczenie technologii wodorowej podczas otwarcia linii produkcyjnej STILL dla 24-woltowych systemów ogniw paliwowych.

Polecane artykuły:


Wielkopolska pokazała, że stawia na wodór

W ramach projektu „H2Wielkopolska: Kierunek Wodór” w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu odbyła się konferencja „Wielkopolska Dolina Wodorowa: Edukacja dla wodoru”. Poruszono na niej m.in. temat wykorzystania wodoru w intralogistyce.