Innowacyjne ciągniki elektryczne STILL LXT/LXW
Wysoka wartość maksymalnego uciągu, możliwość dostosowania wózków i przyczep do specyficznych potrzeb konkretnego zakładu oraz ponadprzeciętna wydajność pracy osiągnięta dzięki solidnym silnikom, maksymalnej prędkości jazdy sięgającej 25 km/h, niewielkiemu promieniowi skrętu i szeregowi rozwiązań
zwiększających komfort i bezpieczeństwo pracy – w tym nominowanemu do IFOY 2022 systemowi Descent Speed Regulation. To wyróżniki debiutujących w 2022 r. serii pojazdów STILL: ciągników elektrycznych LXT oraz wózków platformowych LXW.
Obejrzyj poświęcone ciągnikom elektrycznym LXT i wózkom platformowym LXW materiały wideo:
Ciągnik elektryczny STILL LXT o udźwigu do 35 t
Elektryczne ciągniki serii STILL LXT 120-350 charakteryzują się uciągiem maksymalnym od 12 do 35 ton. Dzięki dwóm solidnym silnikom jazdy o mocy 10,5 kW wraz z inteligentnym systemem zarządzania ich pracą osiągają prędkość do 25 km/h i bez trudu pokonują wzniesienia. Innowacyjne systemy hamulcowe z dostępnymi emocjonalnie czujnikami rozpoznającymi masę ciągnionego ładunku zapewniają z kolei bezpieczeństwo i efektywność zjazdów z ramp i pochyłości. Ciągniki elektryczne LXT zaprojektowano z myślą średnio- i długodystansowym wydajnym transporcie niespaletyzowanych ładunków – także po rampach i wzniesieniach. Sprawdzają się dobrze na lotniskach, dworcach, w obsłudze kompleksów i wielkopowierzchniowych obiektów.
Wózek platformowy STILL LXW o udźwigu do 3 i uciągu do 6 t
Wózki platformowe STILL LXW 20-30 stanowią nieco mniejszy wariant bliźniaczego pojazdu. Są one przystosowane do holowania ładunków o masie do 6 ton, ale (w zależności od wersji) mogę przewozić dodatkowe 2-3 tony towaru na zintegrowanej platformie. Sprawdzą się w obsłudze średniej masy ładunków oraz w zmiennym
środowisku pracy. Komfortowa kabina, dostępność dodatkowego wyposażenia i systemów bezpieczeństwa to cechy łączące LXW i ciągniki elektryczne LXT. Pojazdy obu serii mogą być ładowane bez otwierania maski z użyciem ładowarki pokładowej albo gniazda szybkiego ładowania.
System DSR – innowacja łącząca wózki platformowe i ciągniki elektryczne LXT i LXW
Wspólnym wyróżnikiem obu serii ciągników elektrycznych i wózków platformowych LXT i LXW jest nominowany do nagrody IFOY 2022 system Descent Speed Regulation (DSR). Dostosowuje on prędkość jazdy do kąta nachylenia wzniesienia, z którego zjeżdża pojazd. W wariancie standardowym prędkość jest ograniczana ręcznie do określonego limitu za pomocą przełącznika zjazdu ze
wzniesienia. W najbardziej zaawansowanej wersji system DSR automatycznie redukuje prędkość w zależności od nachylenia terenu i masy holowanego ładunku, bazując na wskazaniach pomiaru momentu obrotowego na silnikach napędowych. Rozwiązanie pozwala połączyć bezpieczeństwo pracy z utrzymaniem maksymalnej prędkości jazdy.
Wyjątkowa ergonomia pracy z użyciem ciągników LXT i wózków LXW
Obie serie pojazdów wyróżniają się także pod kątem ergonomii pracy operatora. Amortyzowana kabina i fotel, szerokie możliwości regulacji ustawień, doskonała widoczność na wszystkie strony, kamera cofania, komputer pokładowy z potrzebnymi informacjami i dostępem do kluczowych funkcji, bogate możliwości oświetlenia i łatwość sprzęgania z przyczepami – wszystko to stanowi o wysokim komforcie pracy z użyciem wózków platformowych STILL LXW i ciągników elektrycznych STILL LXT.