Ramy transportowe w ofercie STILL Polska

Zestawy transportowe cieszą się coraz większą popularnością. By maksymalizować z ich użyciem wydajność pracy, warto trafnie dobrać wchodzące w ich skład ramy transportowe.

 

W zaopatrzeniu linii produkcyjnych – szczególnie w branży automotive, a także na lotniskach oraz w logistyce kolejowej i pocztowej – wszędzie tam, gdzie trzeba sprawnie przewozić dużą liczbę niespaletyzowanych często ładunków, zastosowanie znajdują zestawy transportowe. Pod warunkiem trafnego doboru, wchodzące w ich skład poza ciągnikiem ramy pozwalają do maksimum wykorzystać uciąg pojazdu i optymalnie dopasować proces transportu do uwarunkowań zakładu. Ciągle rozwijana oferta STILL Polska w tym zakresie obejmuje taki rozwiązania jak:

  • ramy typu B i BX,
  • ramy tupu C,
  • ramy typu E,
  • ramy typu PE i PH,
  • ramy klasy BaseRunner oraz RackRunner.

Pozwalają one adresować zróżnicowane potrzeby. Opisujemy poniżej, w jakich sytuacjach najlepiej sprawdzają się poszczególne produkty. Wspominamy także o usługach firmy STILL pomagających dobrać najodpowiedniejsze do planowanych zastosowań rozwiązanie.


Ramy transportowe typu B

Zestaw platform transportowych STILL Polska z ramami typu B.

Dzięki możliwości obustronnego załadunku i wyładunku bez konieczności ponownego sprzęgania, ramy typu B pomagają efektywnie planować i realizować procesy transportowe w obiektach z niewielką ilością wolnej przestrzeni. Do ich zalet zaliczyć należy także:

  • cichą pracę i niskie tarcie dzięki unoszeniu platformy w trakcie jazdy,
  • doskonałe właściwości jezdne i stabilność toru jazdy,
  • automatyczną blokadę platformy po wsunięciu do ramy.

Ramy transportowe typu BX

Ramy BX to wariant ram typu B pozwalający zwiększyć ładowność zestawu transportowego bez konieczności jego wydłużania. Cel ten udało się zrealizować dzięki asymetrycznie przesuniętej osi oraz składanemu dyszlowi ram. Zastosowane rozwiązania pozwalają zwiększyć liczbę holowanych przyczep z czterech do sześciu, a w niektórych przypadkach – nawet do ośmiu. Ilość ładunku transportowanego w ramach jednego przejazdu zwiększa się tym samym o 50 do 100 procent. Wyposażony w ramy STILL BX zestaw transportowy jest w stanie wykonać obrót o 180 stopni w korytarzu szerokości 4,5 metra.

Zestaw platform transportowych STILL Polska z ramami typu BX.

Ramy transportowe typu C

Ramy transportowe typu E

Ramy typu C o regulowanych widłach i nośności do 1,6 t stanowią uniwersalne rozwiązanie do transportu ładunków dużej masy. Dzięki kołom z ogumieniem superelastycznym sprawdzają się one również w zadaniach na zewnątrz magazynu. Podobnie jak ramy typu B, oferują:

  • doskonałe właściwości jezdne i stabilność toru,
  • cichą pracę i małe tarcie dzięki unoszeniu w trakcie jazdy platform transportowych,
  • automatyczne mocowanie platformy po jej wsunięciu do ramy, co gwarantuje bezpieczeństwo pracy.

Dwukołowe, kierowane poprzez oś środkową ramy typu E wyróżniają się dużą zwrotnością i dynamiką jazdy. Ich maksymalna nośność wynosi 1 000 kg. Stronę załadunku i rozładunku można modyfikować, zmieniając kierunek podczepienia ramy do zestawu transportowego. Najważniejszym wyróżnikiem ram tego typu jest łatwy w użyciu system odczepiania platform. Warto nadmienić, że dostępny jest wariant ram E z niezależnym zasilaniem. Dzięki generowaniu energii podczas jazdy umożliwia on unoszenie ładunków bez użycia hydrauliki.

Zestaw platform transportowych STILL Polska z ramami typu C.
Zestaw platform transportowych STILL Polska z ramami typu E.

Ramy transportowe PE/PH

Wyróżnikiem ram transportowych PE i PH jest elastyczność pozwalająca wydajnie obsługiwać zróżnicowane nośniki ładunków oraz skutecznie wpisywać się w procesy intralogistyczne, niezależnie od tego, jak są one zorganizowane.

  • Przeznaczone od użytku wewnątrz budynków ramy PE charakteryzuje ładowność do 1000 kg na przyczepę.
  • Zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi, zdolne przewozić do 1,6 t oraz wyposażone w duże koła i oświetlenie ramy PH sprawdzają się natomiast w pracy na zewnątrz.

Dla możliwości dostosowania ram tego typu do specyfiki trolejów decydująca jest przesuwana kolumna centralna. O prostocie wprowadzania nośników ładunku na ramę stanowią: możliwość załadunku z obu stron zestawu transportowego oraz wysuwane profile podnoszące. Ich zastosowanie w konstrukcji ramy umożliwia także pobieranie ładunków z pojazdów klasy AMR.

Zestaw platform transportowych STILL Polska z ramami typu PH.

Ramy BaseRunner i RackRunner

Trafny dobór elementów zestawu transportowego ma kluczowy wpływ na optymalizację przewozu ładunków z jego użyciem. Firma STILL Polska oferuje klientom usługi:

  • kompleksowej analizy aktualnych i planowanych procesów transportowych oraz przepływu materiałów w ich ramach,
  • konfiguracji na tej podstawie najtrafniej odpowiadających potrzebom zestawów transportowych:
    • analizy możliwości zastosowania platform transportowych,
    • identyfikacji możliwości łączenia elementów zestawów transportowych,
  • identyfikacji potencjału automatyzacji procesów przewozu ładunków z użyciem automatycznych zestawów transportowych.

W ramach konsultacji w sprawach zestawów transportowych eksperci firmy STILL Polska są w stanie zaproponować optymalne w danej sytuacji zestawy ciągników, ram, platform i nośników ładunku. Wspierają klienta w całym procesie zmiany, poczynając od definicji potrzeb, poprzez dostarczenie i uruchomienie urządzeń, na szkoleniu kadr działów produkcji, logistyki i IT kończąc.

Usługa konsultacji STILL Polska w obszarze zestawów transportowych.

Polecane artykuły

Zestawy transportowe i ich automatyzacja

Choć wózki widłowe wciąż są najbardziej popularnymi pojazdami transportu wewnętrznego, na znaczeniu zyskują ostatnio – także autonomiczne – zestawy transportowe. Z czego się składają i w jakim stopniu można zautomatyzować ich pracę?

Dobór zestawów transportowych

Kryteriów, które należy wziąć pod uwagę dobierając elementy zestawów transportowych jest wiele, pod kątem tych czynników wybiera się optymalne rozwiązanie.

Gotowe na automatyzację wózki widłowe w AGCO

Firma AGCO zaczęła przygotowania do zwiększenia produkcji o 20% od reorganizacji procesów magazynowych w oparciu o zalecenia doradców intralogistycznych STILL. Udało się zaoszczędzić miejsce i przygotować na większe obłożenie pracą.