Belron® – optymalizacja floty producenta szyb
Transport szyb wymaga dużej precyzji sterowania i dobrej stabilności jazdy. W procesie modernizacji floty ich producentowi zależało również na zmniejszeniu liczby wózków potrzebnych do obsługi procesów, a także poprawie jakości raportowania oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
Na skróty:
Grupa Belron® szukała rozwiązania, które pozwoli zoptymalizować procesy transportu wewnętrznego w zajmującej się dystrybucją szyb zamiennych spółce Laddaw®.
- Flotę zmodernizowano w oparciu o doradztwo logistyczne, w którego toku dobrano optymalnie dostosowane do zadań wózki widłowe i rozwiązania.
- W efekcie zmniejszono liczbę wózków, poprawiono komfort pracy operatorów oraz zwiększono wydajność i transparentność procesów transportu wewnętrznego.
Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia
Nazwa: Belron® UK Ltd, Centrum Dystrybucji Laddaw®
Obszar działalności: Centrum dystrybucji szyb zamiennych do pojazdów
Miejsce wdrożenia: Bardon, hrabstwo Leicestershire, Wielka Brytania
Belron® to wiodący w świecie dostawca szyb zamiennych do pojazdów, współpracujący jako usługodawca z największymi firmami ubezpieczeniowymi. Do spółki należą popularne marki, takie jak między innymi: Carglass®, Safelite® czy Autoglass®. Firma działa w przeszło 30 krajach na 6 kontynentach i zatrudnia w globalnej skali około 30 tys. pracowników. W ciągu roku obsługuje nawet 18 milionów klientów i wypracowuje obroty na poziomie 4 milionów euro. Jedną z jej najnowszych inwestycji Grupy jest rozbudowa i modernizacja floty pojazdów transportu wewnętrznego w spółce Laddaw® – największego należącego do grupy Belron centrum dystrybucji w Europie. Znajduje się ono w Bardon w brytyjskim hrabstwie Leicestershire. Głównym obszarem działalności jest odbiór, składowanie, recykling i dystrybucja wykonanych ze szkła produktów marki Autoglass®. Ze względu na specyfikę materiału, wykorzystywane tu pojazdy transportu wewnętrznego muszą charakteryzować się ponadprzeciętną stabilnością i precyzją sterowania.
Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne
Cel wdrożenia:
- Zmniejszenie liczebności floty bez spadku wydajności i bezpieczeństwa pracy
- Optymalizacja procesów transportu wewnętrznego
Wdrożone rozwiązanie:
- Doradztwo intralogistyczne
- Zróżnicowana flota z 50 wózkami optymalnie dopasowanymi do konkretnych zadań:
- wózki do kompletacji serii OPX, wózki podnośnikowe ze składaną platformą dla operatora typu EXV-SF, wózki wysokiego składowania FM-X, czołowe wózki z przeciwwagą: RX 20 i RX 70
- System zarządzania flotą STILL Fleet Manager
- System zarządzania ładowaniem baterii
Firmie zależało na tym, by wdrożone rozwiązanie umożliwiło zmniejszenie liczebności floty bez spadku wydajności pracy – szukano m.in. produktu, który pozwoli efektywnie realizować zarówno załadunek i rozładunek, jak i sztaplowanie. Ostatecznie, w rezultacie analizy procesów transportu realizowanych w Laddaw®, zestawiono zróżnicowaną flotę liczącą łącznie 50 wózków widłowych – od wózków do kompletacji, przez wózki podnośnikowe z platformą dla operatora po czołowe pojazdy z przeciwwagą i wózki wysokiego składowania.
Ze względu na bardzo dobre parametry jazdy, do kompletacji szklanych szyb wykorzystano wózki serii OPX. Dzięki swojej konstrukcji i zastosowanym systemom wsparcia gwarantują one wydajną prace i bezpieczeństwo ładunku. Odpowiedzią na potrzebę połączenia w jednym typie maszyn możliwości efektywnego załadunku, rozładunku i sztaplowania było z kolei włączenie do floty wózków podnośnikowych ze składaną platformą dla operatora typu EXV-SF. Odkładanie i pobieranie ładunków najwyższych kondygnacji regałów powierzono wózkom wysokiego składowania FM-X ze znacząco redukującym wibracje masztu systemem aktywnej stabilizacji ładunku: ALS. Do zadań wymagających największego udźwigu, takich jak na przykład transport szkła do recyklingu, wykorzystano natomiast czołowe wózki z przeciwwagą: RX 20 i RX 70. Całość floty zintegrowano z system STILL FleetManager® pozwalającym na automatyczną ewidencję parametrów pracy wózków i wdrażanie sprzyjających bezpieczeństwu rozwiązań, jak na przykład wprowadzenie w przypadku określonych pojazdów limitu prędkości. Dostawca wózków wyposażył klienta także w system zarządzania ładowaniem baterii optymalizujący eksploatację akumulatorów i wydłużający dzięki temu ich żywotność.
Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści
Zwiększenie wydajności pracy przy zmniejszeniu liczebności floty
- Poprawa komfortu pracy operatorów
- Transparentność pracy floty i operatorów
Najważniejszą z punku widzenia klienta korzyścią z wdrożenia było zwiększenie wydajności pracy przy zmniejszeniu liczebności floty. Działające głównie na świeżym powietrzu wózki STILL z przeciwwagą pozwoliły znacząco usprawnić realizację zadań związanych z recyklingiem szkła. Dzięki uchwytom, w które je wyposażono, umożliwiły obrót szyb w zaledwie 18 sekund – o połowę krócej niż w przypadku maszyn, które wcześniej stosowano w Laddaw®. Ponadto, dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych ze składaną platformą, z 8 do 4 zredukowano liczbę pojazdów przeznaczonych do sztaplowania i załadunku. Operatorzy docenili szybkość i łatwość prowadzenia wózków oraz ich wygodne siedziska, a menadżerowie – możliwości, jakie daje system zarządzania flotą. Dzięki przejrzystym raportom z pracy wózków oprogramowanie gwarantuje pełną transparentność funkcjonowania floty i umożliwia analizę kompetencji operatorów.