Hellmann Worldwide Logistics dla Derby Cycle: 150 tys. rowerów pod jednym dachem
Na skróty:
- Producent rowerów - Derby Cycle - powierzył koordynację globalnego łańcucha dystrybucji specjalistom z Hellmann Worldwide Logistics
- Wyposażając globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle wykorzystano rozwiązania STILL
- Flotę tworzy 8 wózków VNA typu MX-X i 10 czołowych elektrycznych RX 20. Wszystkie pojazdy są zintegrowane z systemem STILL Fleet Manager 4.x
- Wąskoalejkowy magazyn efektywnie obsługuje dostawy i zamówienia, a zastosowana koncepcje zakłada skalowalność i łatwą rozbudową w przyszłości
Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia
Nazwa: Derby Cycle
Obszar działalności: Produkcja rowerów i globalna dystrybucja do partnerów w obrębie grupy Pon Holdings
Miejsce wdrożenia: Centrum dystrybucyjne w Emstek, Niemcy
Derby Cycle to działająca na niemieckim rynku od przeszło 100 lat firma zajmująca się produkcją rowerów takich marek jak: Kalkhoff, Focus, Raleigh czy Rixe. W kraju naszych zachodnich sąsiadów jest jednym z liderów e-commerce na rynku jednośladów. Po włączeniu w struktury holenderskiej grupy Pon.Bike jej zasięg znacznie się poszerzył. Zaopatruje teraz ponad 5 tys. dealerów w ponad 60 krajach.
By sprawnie realizować złożone, globalne procesy logistyczne, Derby Cycle zdecydowało się na skorzystanie ze specjalistycznych usług i zleciło zarządzanie transportem i spedycją firmie Hellmann Worldwide Logistics. Skutecznie zarządza ona łańcuchami dostaw – łącznie z: importem zamorskimi frachtami, transportem drobnicowym oraz wahadłowym przewozem ładunków między magazynami i zakładami produkcyjnymi.
Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne
Cel wdrożenia:
- Stworzenie koncepcji centrum dystrybucyjnego będącego w stanie obsługiwać przepływy materiałowe na poziomie sięgającym 150 tys. sztuk rowerów
Wdrożone rozwiązanie:
- 18 wózków STILL, w tym: 8 MX-X oraz 10 RX 20
- Flota w 100% zintegrowana z systemem STILL Fleet Manager 4.x
Globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle to magazyn wysokiego składowania będący w stanie pomieścić do 150 tys. rowerów. Są one składowane w 48 rzędach 8-kondygnacyjnych regałów podzielonych 24 wąskimi alejkami. Ze względu na sposób pakowania rowerów, nie używa się tu konwencjonalnych palet. Podłużne, płaskie pudła z towarem są wsuwane na półki bezpośrednio z tworzonych na zamówienie platform, do których obsługi przystosowano funkcjonujące w magazynie wózki VNA. – Na prośbę i w procesie konsultacji z Hellmann Worldwide Logistics firma STILL wyprodukowała na potrzeby Derby Cycle osiem zindywidualizowanych wózków VNA serii MX-X przystosowanych do przewozu niestandardowych platform roboczych – relacjonuje Michał Stanisławski, dyrektor działu Advanced Applications STILL Polska. – Konstrukcja ich wideł jest zoptymalizowana pod kątem transportu platform, na których znajdują się opakowania z rowerami oraz operator obsługujący rozładunek i kompletację. Wzbogacono je o specjalną blokadę zapewniającą stabilność i bezpieczną pracę. Pojazdy zaprogramowano tak, że nie można rozpocząć jazdy gdy nie jest ona załączona. Co więcej, zastosowano system automatycznej jazdy w oparciu o wskazania nitki indukcyjnej. Dzięki niemu wózki są w stanie samodzielnie nawigować między regałami – tak, by operator mógł bez przeszkód pracować z platformy, a nie z kabiny – tłumaczy Stanisławski. Po ukończeniu kompletacji w oparciu o półautomatyczne wózki modułowe VNA, ładunki są przewożone na ciężarówki z pomocą wydajnych czołowych wózków elektrycznych serii RX 20.
Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści
- Bezpieczna i efektywna praca w magazynie z wąskimi alejkami
- Optymalizacja obciążenia wózków dzięki włączenie w elektroniczny system zarządzania flotą
Wszystkie działające w magazynie centralnym wózki zintegrowano z systemem zarządzania flotą, rejestrującym czas pracy poszczególnych pojazdów. Generowane automatycznie raporty pozwalają na bieżącą analizę obłożenia maszyn i wyrównywanie różnić pomiędzy nimi przez odpowiednie przydziały zadań. W długofalowej perspektywie rozciąga to cykl życia floty i może w przyszłości pozwolić na zmniejszenie liczby wózków koniecznych do obsługi procesów transportu wewnętrznego. – Stworzona na miarę potrzeb koncepcja magazynu zapewnia dobry wgląd w bieżącą sytuację, zwiększa elastyczność procesów, pozwala oszczędzać przestrzeń magazynową, czas i pieniądze w centrum dystrybucyjnym Derby Cycle – mówi Andreas Bothe, menadżer oddziału Hellmann Worldwide Logistics. – Wózki MX-X z systemem nawigacji Optispeed 4.0 zwiększają bezpieczeństwo i efektywność kompletacji w wąskich alejkach, a program STILL FleetManager 4.x daje pełną przejrzystość danych na temat eksploatacji całej floty wózków – podsumowuje.