Regały paletowe – konstrukcja i zastosowanie

W obiektach, w których obsługiwane są spaletyzowane towary, domyślnym sposobem organizacji składowania są regały paletowe. Na jakie elementy ich konstrukcji warto zwrócić uwagę? W jakich zastosowaniach korzysta się z nich najczęściej?

Jak może sugerować nazwa, regały paletowe służą przede wszystkim do składowania ładunków umieszczanych na paletach i są optymalizowane pod kątem obsługi procesów transportu wewnętrznego i magazynowania, w których odgrywają one zasadniczą rolę. Dzięki szerokim możliwościom zestawiania ze sobą

 

poszczególnych elementów pozwalają na dostosowanie parametrów regałów do masy i wymiarów składowanych produktów i są jednym z najbardziej elastycznych rozwiązań infrastruktury magazynowej. Z czego się składają? Jakie są ich mocne strony? W jakich zastosowaniach są wykorzystywane najczęściej?

 


Konstrukcja regałów paletowych STILL

Regały paletowe STILL składają się zasadniczo z dwóch elementów: ram nośnych i przymocowanych do nich belek poprzecznych.

 

Dzięki prostej, ale przemyślanej konstrukcji można swobodnie dostosować je do konkretnych potrzeb.

 

Akcesoria dodatkowe służą zwiększeniu elastyczności wykorzystania regałów paletowych lub poprawy bezpieczeństwa pracy oraz

 

minimalizowania ryzyka wypadku. Do wykorzystywanych najczęściej należą półki regałowe oraz elementy ochrony regału.

 


Zalety regałów paletowych STILL i ich zastosowanie

Do najważniejszych zalet regałów paletowych STILL należą: bezpośredni i szybki dostęp do składowanych na półkach ładunków, możliwość szybkiej kontroli zapasów i łatwość dostosowania do przestrzeni magazynowej, wielkości i wagi artykułów. Dzięki wynikającemu z modułowej konstrukcji dużemu potencjałowi

 

indywidualizacji regałów paletowych STILL znajdują one szerokie zastosowanie zarówno w standardowych magazynach z szerokimi korytarzami roboczymi, jak i w systemach wysokiego składowania z wąskimi alejkami.

 

Polecane artykuły

Wózki w komplecie z regałami

Popularnym rozwiązaniem staje się zaopatrzenie u jednego dostawcy zarówno w pojazdy transportu wewnętrznego, jak i w infrastrukturę, na której umieszczają one ładunki.