Procesami nazywa się ogół aktywności realizowanych w ramach codziennej działalności przedsiębiorstwa. Metodologia BPM zakłada ich świadomą identyfikację i dążenie do ciągłego ulepszania w cyklu: projektowanie – modelowanie – wdrożenie – monitoring – optymalizacja. Kluczowymi dla koncepcjami pojęciami są: perspektywa kreowania wartości dla klienta oraz miary i wskaźniki efektywności, na podstawie których ocenia się wydajność procesów.
Technologiczne aspekty zarządzania procesami realizowane są najczęściej w oparciu oprogramowanie klasy BPMS, pozwalające na komputerowe opisywanie, symulowanie i projektowanie poszczególnych procesów. W intralogistyce źródłem danych używanych w analizach ich wydajności mogą być aplikacje klasy Fleet Manager, dostarczające informacji na temat czasu pracy wózków i operatorów, pokonywanych tras czy liczby kolizji.
Hasła powiązane: JIT, Lean, KANBAN, Optymalizacja zarządzania flotą STILL neXXt fleet