Przyjęło się uznawać, że typowe alejki mają więcej niż 4 metry, wąskie – 2,5-3,5 metra, natomiast bardzo wąskie (VNA) – mniej niż 2 metry. Podstawowym kryterium doboru wózka przy niestandardowej organizacji procesów intralogistycznych, uwzględniającej inne niż „szerokie” korytarze robocze, są jego wymiary. Muszą umożliwić one przejazd oraz sprawne i bezpieczne manewrowanie na przeznaczonej na to przestrzeni.
Najpopularniejszym rozwiązaniem VNA w ofercie firmy STILL jest wózek MX-X. Jego wyróżnikiem jest modułowa konstrukcja, dająca niezwykłą elastyczność i pozwalająca dostosować pojazd do specyficznych warunków magazynu. Dzięki małej szerokości całkowitej, model można stosować w znacznie węższych niż standardowe korytarzach roboczych. Wyposażenie w system ALS, służący aktywnemu tłumieniu drgań masztu, sprawia, że wózek jest w stanie sprawnie obsługiwać regały o wysokości sięgającej 18 metrów. W związku z tym, pojazdy VNA takie jak MX-X stanowią trzon floty magazynów o dużej gęstości składowania.
Hasła powiązane: ALS, MX-X, Gebr. Schuon Logistik GmbH,